Zaměstnanecké benefity se mění, ale home office a stravenky jsou stále oblíbené

Zaměstnanecké benefity se mění, ale home office a stravenky jsou stále oblíbené

To, že se spousta věcí díky pandemii změnila i na pracovištích a v zaměstnání, je naprosto jasné. Asi si nemusíme připomínat, že velká část zaměstnanců musela zůstat na home office a i ti, kteří home office předtím neznali, ho okusili na vlastní kůži. Ze žádaného zaměstnaneckého benefitu se dokonce v některých případech stalo nutné zlo. Tedy zhruba u třetiny oslovených pracovníků, kteří kvůli pandemii dlouhodobě pracovali ve svojí domácí kanceláři.

Příspěvek na práci z domova

Na druhou stranu pandemie potvrdila, že mnoha zaměstnancům i zaměstnavatelům práce na home office vyhovuje a je pravděpodobné, že budou chtít využívat této možnosti i v klidnějších obdobích. A mnohé firmy tomuto trendu už vykročily vstříc. Například tím, že začaly nebo začnou přispívat na práci z domova. Například na internetové připojení, vybavení domácí kanceláře nebo techniku.

Příspěvek na práci z domova sice zatím poskytuje jen o něco více než deset procent firem, ale očekává se, že jeho podíl v portfoliu zaměstnaneckých benefitů se bude zvyšovat.

Benefity na péči o zdraví

Mezi firmami ale i zaměstnanci současně roste také zájem o zdravotní benefity nebo příspěvky na životní pojištění. Pandemie totiž u někoho více, u někoho méně, pozměnila i naši představu nejlepších zaměstnaneckých benefitů a víc nás nasměrovala k péči o zdraví.

Mnohem víc se tak začínají objevovat benefity jako je zajištění zdravotní péče pro zaměstnance v místě pracoviště, příspěvky na nadstandardní péči, zdravotní konzultace nebo nákup léků a výživových doplňků.

Některé firmy pak prosazují i péči o duševní zdraví zaměstnanců. Covidová doba, izolace na home office i třeba soustředění se na práci s dětmi v jedné domácnosti a péče o ně, případně i o rodiče, byla a někde stále ještě je náročná. To vše zvyšuje stresovou zátěž na každého z nás.

Proto se už dnes firmy zajímají o duševní zdraví svých zaměstnanců a hledají cesty, jak jim ulevit i za pomoci benefitů. Jako je například možnost využití bezplatné a přísně důvěrné poradenské psychologické služby, která je dostupná všem zaměstnancům a často i jejich blízkým příbuzným.

Stravenky stále vedou

Přesto nejoblíbenějším benefitem jsou stále stravenky. Alespoň pro obory jako je bankovnictví, farmaceutický průmysl nebo zákaznická podpora. Ve službách a v gastronomickém odvětví nejsou tak hojně využívány.

V žebříčku nejčastěji poskytovaných benefitů se dále objevují nápoje zdarma, flexibilní pracovní doba a mobilní telefon pro soukromé účely. Oblíbenost používání mobilního telefonu a jeho procentuální zastoupení v žebříčku zaměstnaneckých benefitů je na stejné úrovni jako už zmiňovaný home office.

Denisa Melvaldová
Autor: Denisa Melvaldová

 Ing. Denisa Melvaldová
podnikatelka, fotografka, modelka
 
Focení se věnuji od roku 2012. Je to muj splněný sen.

Za tu dobu jsem pro vás nafotila více než 95 000 fotografií.

Ráda spojuji focení s cestováním. Fotila jsem na více než 50 místech. 
Proto jsem pro vás schopná nafotit různorodé fotografie.
Mezi mé nejspokojenější zákazníky patří např.: společnost Mašnato.eu,
marketingová agetura Allset, svatební agentura Kate Zac a další.